donderdag 26 mei 2016

Boho vest met patroon

Zwart is de kleur deze zomer, mooi met wit. Maar momenteel ben ik ook van de kleur legergroen, en dan het liefst samen met zwart.
Dus haakte ik een Boho vest in het zwart voor op m'n legergroene broek. Maar omdat zwart op de foto beter te zien is op wit droeg ik voor de foto dus een wit hempje en witte broek.



Eigenlijk een eenvoudig patroon, ik zal een globaal patroontje beschrijven.

Ik haakte met katoen van de zeeman Cotton voor haaknaald 4-5, dus die dikkere katoen.

Ik haakte het vest op haaknaald 6, had zo'n 5 bollen nodig voor maat L.

Eerst haak je een Granny Square, ik koos voor deze, 1 van m'n lievelings Granny Square, ik heb hem al vaker gebruikt. Let wel op dat je de losse bogen ruim haakt anders gaat t vierkantje trekken.
Haak er 7 toeren van 1 stokje, 1 losse op, 1 steek overslaan, (in de hoeken 2 stokjes, 3 losse, 2 stokjes). Haak dan dezelfde toer maar dan alleen aan de onderkant, dus keer aan het einde van de toer dmv 4 losse.
Haak zolang als je het vest wilt.

Haak nog 2 Granny 's voor de voorpanden, maar haak geen extra toeren erop, maar gelijk alleen toeren voor de lengte, net zoveel als het rugpand, haak ook 7 toeren aan de bovenkant maar minder aan het begin en aan het einde van de toer.

Naai de voorpanden aan het rugpand, naai de zijkanten dicht tot ruim onder de oksel. Knip draden van ongeveer 30 cm en knoop deze aan de onderkant van het vest vast. 
Klaar is je Boho vest!!!

Wil je een maat kleiner, dan haak je uiteraard minder toeren om de Granny en meer toeren voor een grotere maat.

Heel veel haak en draag plezier!

~~Greetzz MG~~

4 opmerkingen:

  1. Nou zeg, dat ziet er superleuk uit! Je ziet veel van dit soort hesjes voorbij komen op Internet en eigenlijk is het zo simpel... Bedankt voor de beschrijving, wie weet ga ik er zelf ook nog eentje maken. Veel plezier met je boho vest! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer zoiets aparts. Het staat je goed.
    Hopelijk ben je toch niet door de tafel gezakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi vest! Ziet er prachtig uit op dat wit, al zou legergroen er ook goed bij staan.

    BeantwoordenVerwijderen